Nagymamám is kettős állampolgár volt, ő vajdasági magyarként Orbán Viktornak köszönheti ezt

Az ország szuverenitásán való aggódás nem más mint egy olcsó, és intellektuálisan amúgy roppant igénytelen politikai hergelés.

Cserepes Károly The Beginning of the Beginning című új lemeze hipnotikus zenei utazás Afrika lelki térképén.
Friss hír, hogy Cserepes Károly legújabb lemeze, a The Beginning of the Beginning felkerült a Transglobal World Music Chart című nemzetközi toplistára. Ez a lista 2015 óta létezik, és azzal a céllal jött létre, hogy az ilyesmire fogékonyakat megismertesse a legjobb világzenei albumokkal. A listát kritikusok és zenei szakértők állítják össze minden hónapban a világ minden táján megjelent lemezekből mazsolázva. Cserepes új anyaga egyébként decemberben jelent meg a Fonó Budai Zeneház kiadásában, és túlzás nélkül állítható, hogy jó ideje a legjobb magyar zenei album, legalábbis e sorok írója szerint.
Persze Cserepes Károly munkásságát némiképp ismerve ez nem is olyan nagy meglepetés. Cserepes a Vízöntő zenekarban kezdte zenei pályafutását 1972-ben. Ez a zenekar csak részlegesen illeszkedett a korszak táncházmozgalmába és az ahhoz kapcsolódó zenei körökhöz. A Vízöntőre – és Cserepesre – elsősorban nem a hagyományőrzés volt jellemző, Cserepes – ahogy magáról mondja – inkább „hagyományhasználónak” vallotta és vallja magát. Későbbi lemezei is e hagyományhasználat jegyében állnak. Már főiskolásként is sajátos módon közelített a zenéhez. Anyaggyűjtésként madarak hangját és fák hangját rögzítette, jóval megelőzve az 1990-es évek elején berobbanó ambient műfaját. Az ambient a környezet hangjait építi be a zenébe, az épített és a természeti környezet hangjait, és abból rajzol hangtájképeket. Cserepes ezt azzal egészítette ki, hogy a környezeti zajok mellett a zenei hagyományokat is e hangtájkép részévé tette. „Gyerekként volt egy álmom, hogy milyen jó lenne az egész világból zenét csinálni” – mondja egy interjúban. Azóta is ezen ügyködik, sikerrel.